16 Ocak 2017 Pazartesi

İkamet Tezkeresi Nasıl Alınır?

DUYURU: Yabancıların ülkemizde 90 günden daha fazla kalması için verilen ikamet tezkeresi işlemleri Mayıs 2015 den önce Emniyet Müdürlüğü Yabancılar Şubesi tarafından yürütülmekteydi. 28 Mayıs 2015 tarihinde Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından 81 ilde aynı zaman devir alarak İl Göç İdaresi Müdürlükleri e-ikamet sistemi ile ikamet tezkeresi almak isteyenlere randevu vermeye başladı.
Ülkemizde ikamet eden yabancı uyruklu kişiler, Türkiye'nin uygulamış vize rejimi kapsamında daimi ikamet ülkesine göre 180 günde 90 gün kalma koşulundan daha fazla kalmak isteyen tüm yabancılar ikamet izni (tezkeresi) almak zorundadır. 

Yabancı İkamet Tezkeresi Başvuru:
  • En az 6 ay geçerli pasaport ve pasaportunda (havalimanı ya da hudut kapısından girerken basılan mühür ya da vize etiketi) olmalı,
  • Türkiye'deki ülkelere göre değişen vize ya da vize muafiyeti 30,60,90 gün kalış süresi bitmeden önce garanti olması için en az 1 hafta kala e-ikamet sisteminden randevu alınmalı,

Önemli: İkamet tezkeresi için ilk başvuruda en az 1 yıllık, en fazla 2 yıllık ikamet izni başvurusu yapabilirsiniz. Başvuru esnasında mutlaka geçerli olan en az 1 yıllık ya da 2 yıllık yabancı sağlık sigortası poliçesine sahip olmak zorundasınız:
En ucuz ve ekonomik kapsamlı yabancı sağlık sigortası fiyatları için tıklayınız.

Yabancı İkamet Tezkeresi Randevu:
  • E-ikamet sistemini kullanılarak gerekli bilgileri (pasaport bilgisi, anne adı, baba adı, medeni durum, kalış süresi,uyruğu, e-mail adresi, cep numarası, ikamet (ev) adresi) ilk seferde sistemden en az 1 yıl ya da en fazla 2 yıl seçenekleri işaretleyerek ikamet izni randevusu alabilirsiniz.
  • Yabancı uyruklu vatandaş kendisi ya da yasal yetkilisi avukatı ya da yetkili aracı kurum yabancı adına ikamet izni randevusu alabilmektedir.
İkamet Tezkeresi Randevusu İçin Gerekli Bilgi ve Evraklar :
Yabancılar e ikamet sistemi kullanarak ilk başvuru - uzatma ya da yenileme başvurusunda randevu alırken gerekli bilgi ve evrakları şöyle sıralayabiliriz;
  • 1 ya da 2 yıllık Yabancı Sağlık Sigortası Poliçesi 
  • 1 Adet beyaz fonlu biyometrik ya da vesikalık fotograf (son 6 altı ay içinde çekilmiş olan)
  • Adres gösterir belge (İkamet edilen adrese ait kira kontratı ya da aile yanında kaldığını gösteren noter tasdikli taahhütname),  
  • Türkiye'deki GSM operatörlerden birine ait Cep Numarası,  
  • Aktif kullanılan bir e-mail adresi,
İkamet Tezkeresi Başvuru İçin İstenilen Belgeler ve Evraklar :
e ikamet sisteminden alınan randevu günü başvuru için; Göç İdaresi'ne giderken mutlaka eksik evrak sürecine takılmamanız için dosyanızda bulunması gereken belge ve evrakları şöyle sıralayabiliriz;
  • Pasaport fotokopisi
  • 4 Adet beyaz fonlu biyometrik ya da vesikalık fotoğraf
  • Noter tasdikli Kira Kontratı ya da Taahhütname belgesi
  • Yabancı Sağlık Sigortası Poliçesi (başvuru süresine göre en az 1 yıl - en fazla 2 yıllık) 
  • Yabancı Vergi No - Numarası (Herhangi vergi dairesinden alınan A4 olarak hazırlanan Vergi Kimlik Numarasıdır. Kart olarak verilen Vergi Kimlik Kartı kabul edilmemektedir.)
  • Banka Hesap Açma 6.000 $ (Kalacağınız sürede geçiminizi ispatlar hesabınızda aylık en az 500$ ,1 yıllık ikamet izni için toplamda 12 ay için banka hesabınızda 6000$ USD dolar olduğunu gösteren banka dekontu belgesi)
  • Adli Sicil Belgesi / Kaydı (ilk başvurularda ve herkes den istenmemekle birlikte Göç İdaresinde bulunan yetkili memur tarafından gerekli görülmesi halinde istenebilir)
NOT: 
e-ikametizni.com: vize ve ikamet tezkeresi danışmanlık şirketi olarak yukarıda bahsedilen ikamet izni evraklarınızın hazırlanması ve dosyanızın takibi kısmında siz değerli, yabancı misafirlerimize eksik evrakların tamamlanması ve temini konusunda alanında uzman avukat ve göç danışmanı ekibimizle İstanbul'daki ofisimizden Türkiye Geneli garantili ve güvenilir hizmet vermekteyiz.  
Yabancı İkamet Tezkeresi Randevu ve Başvurusunda Dikkat Edilmesi Gerekenler :
Göç İdaresi Genel Müdürlüğü'ne başvuru esnasında beyan edilen bilgi ya da dosyanızda teslim edilen evrakların (geçerliliği olmaması ya da sahte) olduğunun tespit edilmesi halinde ikamet tezkeresi başvurusu rededilir / iptal edilir 
  • Yabancının sahte ya da geçersiz pasaport kullanarak vize ya da vize muafiyeti ile girişi,
  • Yabancının hakkındaki giriş yasağına karşılık evlilik yaparak 2.vatandaşlık alması sonucu değişen soyadı ve yeni pasaportla ülkeye girdiğinin tespit edilmesi halinde, 
  • TC. Mahkemesi ya da Devleti tarafından hakkında giriş yasağı ya da mahkeme kararı bulunan kişilerin tespit edilmesi halinde randevu ve başvurular iptal edilecektir. 
İkamet Tezkeresi Başvurusu Eksik Evrak:
Yabancıların ikamet tezkeresi başvurusu ve dosya teslimi sırasında tamamlanamayan eksik evrak için; İl Göç İdaresi yetkili memur tarafından 15 / 30 gün arası ek süre verilmektedir. Yetkili memura gerekli ek süreyi sormayı unutmayınız.
İkamet tezkeresi dosyasında bulunması gereken evrakların temin edilmemesi halinde eksik evrak olmasından dolayı ikamet izni başvurusu red / iptal edilir. 
Yabancılar her ne şartla olursa olsun, Göç İdaresi tarafından verilen RED kararına İTİRİAZ etme hakkına sahiptir. (konu ile alakalı avukatlarımızdan hizmet alabilirsiniz.) 
İkamet Tezkeresi Kullanım Hakları:
Türkiye'de yabancıların turistik amaçla yaşamasını ve seyahat etme hakkı vermektedir.
TC. Seçme seçilme haklarından faydalanamaz.
TC. kanunlarına tabi olarak 6458, 6735, 5901 vb. sayılı kanunların tanıdığı haklardan faydalanabilmektedir.
İkamet Tezkeresi Alındıktan Sonra İPTAL Olmaması İçin Dikkat Edilmesi Gerekenler 
Adres bildirimi; Göç İdaresi yetkilileri tarafından bir şikayet ya da rutin kontrolden kaynaklı olarak ikamet izni alırken başvuruda verilen bilgi ve belge olarak gösterilen adres de yaşamadığı tespit edilmesi halinde alınan ikamet izni tezkeresi iptal edilir.
Adres değişikliği; İkamet tezkeresi için verilen adresin taşınma ya da herhangi nedenle değişmesi sonucunda ilk başvuruda gösterilen adresin Göç İdaresine bildirilerek değiştirilmesi gerekmektedir. Farklı ile taşınılması durumunda değişiklik 20 gün içinde yapılmalıdır. Aynı il içinde yapılan adres değişikliği bildirimi 48 saat içinde Göç İdaresine yapılmalıdır.
Türkiye'ye Giriş - Çıkış; İkamet izni sahiplerine daha önceden uygulanan yurt dışında kalış süresi olan 120 gün kanunlar kapsamında kaldırılmıştır. Yurda giriş ve çıkış ikamet tezkeresi bitiş süresi boyunca serbesttir.
İkamet Tezkeresi Neden İPTAL Edilir?
  • İkamet izni amacı dışında yani ikamet değilde, çalışma amaçlı kullanıldığı tespit edilirse,
  • Yukarıdaki bahsetmiş olduğumuz gerekli bildirimlerin zamanında yapılmamasından,
  • TC. Mahkemesi ya da İç İşleri Bakanlığı tarafından valilikler ya da göç idaresi tarafından alınan kararlar sonucunda,
  • İkamet izni bitiş süresi için ve kanunlarca tanınmış olan bitiş süresini takip eden ek 10 gün içinde hala mazeretli olarak ikamet uzatma başvuru yapmayanların İkamet Tezkere Belgesi iptal edilir.
İkamet tezkeresi dosyanızın hazırlanması, belgelerinizin temin edilmesi ve takibi konusunda alanında uzman avukat ve göç danışmanı ekibimizle %100 güvene dayalı hizmet vermekteyiz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder