Geçtiğimiz yıllarda emniyet genel müdürlüğü yabancılar şube tarafından verilen ikamet tezkeresi defteri, yeni dönemde Göç İdaresi tarafından bilinen yeni adı ile ikamet (oturma) izni kartı olarak verilmeye başladı. Yapılan değişiklik ve yenilenen e-ikamet randevu sistemi ile birlikte yabancılar için 2012 yılı sonrası birçok yeni kanun ve yönetmelikler çıktı. Ülkemizde verilen ikamet tezkeresi yenilen göç idaresi randevu sistemi ile birlikte yabancılara verilen ikamet izinleri yeni çıkarılan ''Yabancıları Uluslararası Koruma Kanunu' ile Avrupa standartlarına göre düzenlenerek Türkiye'de oturma izni verilmektedir.
Türkiye'de yaşayan yabancı vize/vize muafiyeti süresinden daha fazla Türkiye kalmak istemesi durumunda mutlaka ikamet tezkeresi almak zorundadır.
İkamet Tezkeresi Nasıl Alınır?
Yabancılar ikamet izni almak için öncelikle ülkesine ait pasaport'un tarihini kontrol etmek zorundadır. Göç İdaresinden randevu alabilmeniz için en az geçerliliği 6 ay olan pasaport ve 15,30,60 ve 90 gün vize süresinin devam ediyor olması zorunludur.
Yukarıdaki yazmış olduğumuz geçerli gerekli belgelere sahip yabancılar göç idaresi tarafından istenilen evrakları tamamladıktan sonra Göç İdaresi E İkamet Randevu Sistemini kullanarak randevu almak zorundadır. Randevu sahibi yabancılar randevu tarihinde verilmiş olan gün ve saatte ikamet adresinin olduğu il - İlçedeki göç idaresinde kendisi ya da noter tasdikli vekaletname verilmiş yasal temsilcisi İkamet İzni Başvuru Formu ve dosyası ile gidebilir. İl/İlçe Göç idaresindeki yetkili memurun talebi ve isteği doğrultusunda kanunen, yabancının kendisini görmek ve mülakat yapmak isteyebilir.
1 ya da 2 yıllık İkamet izni tezkeresi başvuru çin gerekli belgeler ve oturma izni ile alakalı detaylı bilgi için tıklayınız...
Göç İdaresi İkamet İzni Başvurusu Nasıl Yapabilirim?
Göç idaresi randevu alırken pasaport / pasaport fotokopisi, 4 adet biyometrik fotoğraf, geçerli yabancı özel sağlık sigortası, ikametgah adresi (noter tasdikli kira kontratı ya da taahhütname), yabancı vergi numarası, banka hesap açma (6000 $ banka hesap cüzdanı yada dekontu), Göç idaresi genel müdürlüğünden alınan bilgilere göre 30-12-2016 tarihi itibari ile ikamet izni almak isteyen yabancılar’dan “apostille sabıka kaydı” ya da 1 yıldan fazla Türkiye'de ikamet eden yabancılar için TC Adalet Bakanlığından ''adli sicil (sabıka) kaydı'' istiyor. İlk başvuruda gerekli evrakların dışında yetkili memur başka evrak isteme hakkına sahiptir.
Yukarıda saydığımı gerekli evrakların eksik olması halinde eksik belgenin tamamlanması için Göç İdaresi Müdürlüğü 30 gün ek süre vermektedir. Eksik belgelerin tamamlanması için verilen 30 günlük ek sürede evrakların tamamı eksik olarak idareye teslim edilmek zorundadır. 2. bir ek süre verilmemektedir. Eksik evrakların tamamlanmaması halinde ikamet izni uzatma ya da ilk başvuru olmasına bakılmaksızın red edilecektir.
Yabancıya ya da yasal temsilcisine bu durumda 15 gün içinde ülkeyi terk etme yazısı tebliğ ve tebellüğ edilir. Yabancıya verilen sürede ülkeden çıkmadan önce cezasını ödemesi halinde, tekrar ülkesinde beklemeden Türkiye'ye giriş yapabilmektedir.
Göç İdaresinden Randevu Alma, Yabancı Özel Sağlık Sigortası ya da Gerekli Eksik Belgelerin Tamamlanması Konusunda Sizlere Hizmet Vermekteyiz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder