Herhangi bir ülkeden, Ülkemize gelen yabancılar Türkiye'nin uyguladığı vize süreleri olan 15, 30, 60, 90 günden daha fazla kalmak istiyorsa e ikamet izni sistemini kullanarak mutlaka ikamet izni almak zorundadır. İkamet izni randevu alma ve başvuru için şahsen başvuru yapabilirsiniz. İkamet izini başvurunuzun red edilmemesi ve işlemlerinizin uzamaması için mutlaka bir danışmanlık şirketi desteği almanızı tavsiye ederiz.
İkamet İzinleri Danışmanlık Şirketleri, arasında İKA DANIŞMANLIK olarak 2005 den itibaren Dünyadaki 100'den fazla avrupa, asya, kuzey ve güney amerika, afrika, antartika gibi okyanus ülke pasaportuna sahip yabancı vatandaşlara ikamet tezkeresi, oturma (ikamet) izni konusunda profesyonel olarak avukat ve göç danışmanlarımızla yüzde % 85'ni başarılı bir şekilde sonuçlandırdık.
İkamet izinleri yabancının Türkiye’deki kayıtlı bilgilerine göre, yabancıların Türkiye’ye geliş amaçlarına, uyruklarına, ikili anlaşmalara göre değerlendirilip verilmektedir. İkamet izni kullanımı ve resmi kanunlardaki kuralları uyulması büyük önem arz etmektedir. İkamet izni yenileme ve bitiş süresini (uzatma) ve İkamet izinleri arası geçiş için önemlidir.
İkamet İzni Danışmanlık Hizmetleri
e-ikametizni.com olarak neler yaparız?
Başlangıç;
- Alanında uzman avukat ve göç danışmanlarımız; İlk başvuru ise, yabancının pasaportundaki giriş tarihleri kontrol edilerek Türkiye'nin ülkelerle olan ikili anlaşmalarına göre yabancının kendisine hakları ve kanunlar bildirilir.İkamet izni kartı sahibi ise geliş amacı incelenerek uzatma (yenileme) başvurusu için gerekli evraklar ve yapılması gerekenler bildirilir.
- İkamet izni alımı için e-ikametizni sistemi kullanılarak randevu alınması ve öncelikle genel sağlık sigortası ya da yabancı sağlık sigortası sahibi olması bildirilir. (Genel sağlık sigortası bulunmayan müşterilerimize en uygun ve ekonomik fiyatlara kendi sigorta acentemizden yabancı sağlık sigortası poliçesi kesilir)
- Yabancının sahibi olduğu pasaportuna uygun gerekli evraklar eksiksiz olarak ikamet izni dosyası hazırlanır.
- Hazırlanan evraklar yabancının kendisine ya da noter tasdikli vekaletname sahibi avukatı tarafından Göç İdaresi Genel Müdürlüğüne randevu günü ve saatinde teslim edilir. (Yasal temsilci evrak teslimi yapabilir, fakat göç idaresi memuru talebi doğrultusunda yabancının kendisi görüşme için randevu günü idarede bulunması istenilebilir.)
Bildirim ve Kullanım
- Göç İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirme yapıldıktan sonra ikamet izni kartı yabancının başvuruda vermiş olduğu bilgi ve resmi belgedeki ikamet adresine PTT aracılığı gönderilmektedir.
- İkamet izni başlangıç ve bitiş tarihi kartın arka yüzünde yer almaktadır. İkamet izni uzatma yapmak isteyen süre bitiminden 60 gün kala e-ikametizni sistemini kullanarak randevu alabilmektedir. İkamet izni süresini uzatmak isteyen yabancılar mutlaka randevu alarak uzatma yapmak zorundadır. Aksi durumlarda yabancı ülkesine 15 gün içinde çıkış yapmak zorundadır. Bu kurala uymayarak ihlal etmesi halinde Türkiye'ye giriş yasağı konularak deport edilir.
- İkamet izni adres değişikliği, başvuru esnasında bildirilen ikamet adresi değişikliği durumunda yabancı uyruklu kişiler belirlenmiş olan sürede göç idaresine bildirmek zorundadır.
- Medeni hal değişikliği, evlilik ve boşanma gibi durumlarda ikamet izni kartı sahibi tarafından yasalarca belirlenmiş sürede göç idaresi genel müdürlüğüne bildirmek zorundadır.
İKA Danışmanlık olarak müşterilerimizin ikamet izni dosyası hazırlanması ve eksik evrakların temini konusunda gerekli tüm hizmetleri sunmaktayız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder