16 Ocak 2017 Pazartesi

E-ikamet randevu sistemi YENİLENDİ!

E-ikamet randevu sistemi YENİLENDİ! 

Türkiye'ye vize ile giriş veya vize muafiyeti ile gelen yabancılar bir seferde en fazla 15, 30, 60 veya 90 gün ikamet edebilmektedir. Bu süreden daha fazla kalmak isteyen yabancı vatandaşlar e-ikamet randevu sistemini kullanarak oturum izni almak zorundadır.


Yabancılara ait vize,ikamet, göç ve vatansızlar (haymatloslar) alakalı iş ve işlemlerin daha hızlı ve kolay olması için; e-ikamet sistemi ile randevu alma artık çok kolay hale getirilmiştir. Yenilenen e-ikamet randevu sistemi ile ikamet izni başvurusuikamet izinleri arasında geçiş başvurusu ve ikamet izni uzatma ve yenileme başvurusu çok kolay ve hızlı bir şekilde yapılabilmektedir.   

Not: e-ikamet randevu sisteminden neden randevu alamıyorum diyorsanız! e-ikametizni.com danışmanlık şirketi olarak İstanbul - Beşiktaş'da bulunan ofisimizden sizler için ÜCRETSİZ randevu alma konusunda yardımcı olmaktayız. Sadece İstanbul'daki yabancılara mı randevu alıyoruz? HAYIR! Türkiye'nin neresinde olursanız olun bizlere ulaşmanız ve randevu almak istediğinizi belirtmeniz yeterlidir.

Kimler İkamet İzni Başvurusu Yapabilir? 
Yenilenen sistemde ve 6458 sayılı kanunda ne kadar belirtilmiş olsa da Yurt dışından şuan uygulamada olmadığı için e-ikamet (oturma) izni başvurusu öncelikle yapılamamaktadır.
İkamet izni süresi devam eden Türkiye'de yaşayan yabancılar, vize ile giriş yapan ve vize muafiyeti süresi olan 15, 30, 60 veya 90 günü devam eden tüm yabancılar ikamet izinlerinden birine başvuru yapabilir. 

Hangi İkamet İznine Kimler Başvuru Yapabilir? 

  • Kısa Dönem İkamet İzni ( 1 ya da 2 Yıllık) 
Türkiye'deki kalış amacına göre, Yabancılar turistik, iş ya da ticaret görüşmesi, tedavi, öğrenim, bilimsel amaçlı, insani sebepler kapsamında kısa dönemli oturma (ikamet) izni başvurusu yapabilmektedir.

 Turistik İkamet İzni (Turizm Amaçlı Kalacak Yabancılar) 
Türkiye'ye gezi, aile, akraba vb ziyaretler için turistik vize ya da vize muafiyeti ile giriş yapmış olan yabancılar e-ikamet ile randevu alırken Turizm Amaçlı Kalacaklar seçeneğini seçmelidir. Turistik oturma izni 1 yıllık ya da pasaport süresine bağlı olarak 2 yıllık verilebilmektedir.

İstenilen  ve Gerekli Belgeler

  1. 4 adet biyometrik fotoğraf 
  2. Pasaport aslı ve fotokopisi
  3. İkamet İzni randevu formu 
  4. Yabancı sağlık sigortası
  5. Yabancı vergi kimlik numarası 
  6. Evde ise (noter tasdikli kira kontratı) - Aile yanında ise (noter tasdikli taahhütname) - Otelde ise (rezervasyon belgesi)  
  7. Her ay için 500 USD'lık banka hesap dekontu belgesi (12 ay için 6000 USD)
  8. Göç idaresi tarafından gerekli görülürse Adli Sicil Kaydı 
İş Görüşmesi ya da Ticaret Amaçlı Gelen Yabancılar 
İşveren iş görüşmesi ya da Ticaret (işyeri açma ya da şirket ortaklığı) amacıyla Türkiye'ye gelen yabancılara talep etmesi ile gerekli şartları sağlaması koşuluyla 1 ya da 2 yıllık ikamet izni verilebilmektedir.

İstenilen  ve Gerekli Belgeler

  1. 4 adet biyometrik fotoğraf 
  2. Pasaport aslı ve fotokopisi 
  3. İkamet izni randevu formu 
  4. Yabancı sağlık sigortası
  5. Yabancı vergi kimlik numarası
  6. Her ay için 500 $'lık banka hesap dekontu (12 ay için 6000 USD)
  7. Konsolosluktan alınmış ''iş Görüşmesi veya Ticari Amaçlı Vize Bandrol''
  8. Şirketin noter tasdikli faaliyet belgesi
  9. Şirketin noter tasdikli ticaret sicil gazetesi
  10. Şirketin noter tasdikli vergi levhası
  11. Şirketin noter tasdikli imza sirküsü
  12. Şirketin gelir beyannamesi 
  13. Göç idaresi tarafından gerekli görülürse Adli Sicil Kaydı 

Türkiye'de Gayrimenkul (ev) Satın Alarak Yaşamak İsteyen Yabancılar 
Yurt dışında bulunan ya da yurt içinde Türkiye'de yaşayan yabancılar, ülkemizde gayrimenkul (ev) satın alarak 1 yıl ya da daha uzun süreli ikamet tezkeresi hakkı verilmiştir. Yurt dışında bulunan yabancılar Türkiye'de ev satın aldıktan sonra sahip olduğu tapu ile daimi ikamet ettiği ülkedeki T.C. dış temsilciliklere başvuru yaptıktan sonra, tapu amaçlı vize alarak 1 yıllık ya da daha süreli ikamet izni hakkı tanınmış olur. 

İstenilen  ve Gerekli Belgeler

  1. 4 adet biyometrik fotoğraf 
  2. Pasaport aslı ve fotokopisi 
  3. İkamet izni randevu formu 
  4. Yabancı sağlık sigortası
  5. Yabancı vergi kimlik numarası
  6. Her ay için 500 $'lık banka hesap dekontu (12 ay için 6000 USD)
  7. Konsolosluktan alınmış ''Tapu Amaçlı ya da Uzun Süreli Vize''
  8. Tapu müdürlüğünden alınmış tapu sahibi gösterir belge
  9. Tapu müdürlüğünden (güncel tapu sahibinin devam ettiğini, el değiştirme ya da satılmadığını gösterir belge)
  10. Dask sigorta poliçesi (tapu sahibini adına olması zorunludur),
Tedavi Amaçlı Gelen Yabancılar 
Ülkesinde  tedavisi olmayan ya da yeterli imkanların bulunmaması nedeniyle hastalıklardan dolayı tedavi amaçlı vize  alarak Türkiye gelen ve yaşamak zorunda olan yabancılar talep etmeleri ve gerekli şartları yerine getirmeleri halinde tedavi süresince ikamet izni başvurusu yapabilmektedir.

İstenilen  ve Gerekli Belgeler

  1. 4 adet biyometrik fotoğraf 
  2. Pasaport aslı ve fotokopisi 
  3. İkamet izni randevu formu 
  4. Yabancı sağlık sigortası
  5. Tedavi görülecek hastane ve doktor tarafından hazırlanmış doktor raporu 
Öğrenim Amaçlı Gelen Yabancı Öğrenciler 
Eğitim amacı ile gelerek yüksek öğrenimini Türkiye'deki ön lisans, lisans, yüksek lisans ya da doktora yapmak isteyen ya da öğrenim gören yabancı öğrenciler eğitim süreleri içerisinde gerekli şartları sağladıkları durumda öğrenci ikamet izni alabilmektedir.

İstenilen  ve Gerekli Belgeler

  1. 4 adet biyometrik fotoğraf 
  2. Pasaport aslı ve fotokopisi 
  3. İkamet izni randevu formu 
  4. Genel sağlık sigortası
  5. Öğrenci belgesi ya da mezuniyet belgesi
İnsani Sebeplerle Gelen Yabancılar 
Yaşadığı ülkedeki savaştan kaçarak yasal yollardan Türkiye'ye giriş yapan yabancılar ya da farklı sebeplerle Türkiye’de kalması zorunlu olan hallerde bir yıla kadar (Kısa Süreli) insani ikamet izni başvuru yapılarak verilmektedir. İnsani ikamet izinleri aşağıdaki gerekçelerle verilebilmektedir.
- Çocuğun yüksek yararı söz konusu olduğunda,

- Haklarında sınır dışı etme veya Türkiye’ye giriş yasağı kararı alındığı hâlde, yabancıların Türkiye’den çıkışları yaptırılamadığında ya da Türkiye’den ayrılmaları makul veya mümkün görülmediğinde,

- Kanunun 55 inci maddesi uyarınca yabancı hakkında sınır dışı etme kararı alınmadığında,

- Kanunun 53 üncü, 72 nci ve 77 nci maddelerine göre yapılan işlemlere karşı yargı yoluna başvurulduğunda,

- Başvuru sahibinin ilk iltica ülkesi veya güvenli üçüncü ülkeye geri gönderilmesi işlemlerinin devamı süresince,

- Acil nedenlerden dolayı veya ülke menfaatlerinin korunması ile kamu düzeni ve kamu güvenliği açısından Türkiye’ye girişine ve Türkiye’de kalmasına izin verilmesi gereken yabancıların, ikamet izni verilmesine engel teşkil eden durumları sebebiyle diğer ikamet izinlerinden birini alma imkânı bulunmadığında,

- Olağanüstü durumlarda, insani ikamet izni düzenlenebilir.

İstenilen  ve Gerekli Belgeler

  1. 4 adet biyometrik fotoğraf 
  2. Pasaport aslı ve fotokopisi 
  3. İkamet izni randevu formu 
İkamet İzini Başvurusu Ne Zaman Yapılır?
İkamet izni almak isteyen yabancılar, vize ya da vize muafiyeti süresi olan 15, 30, 60 ve 90 gün olan süreler bitmeden önce mutlaka başvuru yapmalıdır. Yukarıdaki süreleri kaçıran kişiler cezalarını ödeyerek yurttan çıkış yapmak zorundadır. 1 gün, 3 gün, 5 gün, 1 hafta ya da maksimum 10 gün vize süresi bitmiş ve geçirmiş olan yabancılar mazeretli olarak ikamet izni randevusu alarak başvuru yapabilmektedir. Cezasını ödeyerek çıkış yapan yabancılara deport ya da giriş yasağı uygulanmamaktadır. Ülkesinde ya da 3. ülkede beklemeden tekrar Türkiye'ye giriş yapabileceklerdir.

İkamet İzni Başvurusu Nereye Yapılmalı?
İkamet izin başvuruları 01 Ocak 2015 tarihinden itibaren yurtdışındaki temsilciliklerimiz tarafından alınacaktır. Ancak temsilciliklerimizin hazırlık çalışmaları sonuçlanıncaya kadar, başvurular Türkiye'deki emniyet müdürlükleri ve varsa Göç İdaresi Müdürlüğüne yapılmaktadır. Yabancılar e-ikamet sistemi üzerinde randevu alarak, randevu günü göç idaresi ofislerine şahsen gidilerek yapılacaktır.

İkamet İzni Almaktan Muaf Yabancılar Kimlerdir?

  1. Vize süresi veya vize muafiyeti süresince Türkiye’de bulunanlar
  2. Çıkma izni almak suretiyle Türk vatandaşlığını kaybedenler
  3. Uluslararası koruma başvurusu "kayıt belgesi" bulunanlar
  4. Türkiye Cumhuriyeti’nin taraf olduğu ikili veya çok taraflı anlaşmalarla ikamet izninden muaf tutulanlar
  5. Türkiye’de görevli diplomasi ve konsolosluk resmi memurları ile bunların eşleri ve bakmakla yükümlü oldukları çocuklarıyla sınırlı olmak üzere, ailelerinden Dışişleri Bakanlığınca bildirilenler 
  6. Uluslararası kuruluşların Türkiye’deki temsilciliklerinde çalışan ve statüleri anlaşmalarla belirlenmiş olanlar
  7. "Uluslararası koruma başvuru sahibi kimlik belgesi" olanlar 
  8. "Uluslararası koruma statüsü sahibi kimlik belgesi" sahibi olanlar
  9. "Vatansız kişi kimlik belgesi" olanlar
  10. Geçerli çalışma iznine sahip olanlar
İkamet İzni Başvurusu İçin Gerekli Belgeler Nelerdir?
  • Öncelikle İkamet izni talep eden yabancının amacına uygun vize veya vize muafiyeti ile giriş yapmış olması ve pasaportunda son giriş tarihinin belirtildiği kaşe bulunması gerekir.
  • İkamet izni talep ettiğiniz süreden en az 60 gün (iki ay) daha uzun süreli pasaportunuz bulunması gerekir
  • Geliş amacınıza ve hangi ülke vatandaşı olduğunuza göre hangi belgelerin gerektiğini, ne kadar harç bedeli ödemeniz gerektiğini http://e-ikametizni.com/blog/detay/2017-yili-oturma-ikamet-izni-ve-vize-harci-ucretleri/ buradan bakabilirsiniz.
Süresi Bitmiş İkamet İzni Nasıl Uzatılır?
Yabancılar ikamet izni kartının arka yüzündeki yazan tarihin bitmesine 60 gün kala önceden randevu alabilmektedir. İkamet izni süresi dolan yabancılar Türkiye'de daha fazla kalabilmek için mutlaka e-ikamet sisteminden oturma izni uzatma randevusu alarak en az 1 ya da 2 yıllık olmak üzere uzatabilirler.  İkamet izni süresinde randevu almayan ve kaçak duruma düşen yabancılar cezalarını ödeyerek tekrar beklemeden Türkiye'ye giriş yapabilmektedir.

İkamet İzni Harç Bedeli Ücreti Nasıl Hesaplanır?
Geliş amacınıza ve hangi ülke vatandaşı olduğunuza göre hangi belgelerin gerektiğini, ne kadar harç ücreti ödemeniz gerektiğini

İkamet İzni Adresim Değişti Ne Yapmalıyım?
İkametgah adresini ikamet izni aldıkları ilden başka bir ildeki adrese taşıyan yabancıların taşındıkları ilde ikamet etmek üzere en geç 20 iş günü içinde başvuruda bulunarak yeni bir ikamet izni almaları gerekmektedir. Bu işlemde, ikamet izin türü değişmiyorsa yeni bir ikamet izni belgesi düzenlenmekle birlikte, harcı ödenmiş olan süre, tekrar harca tabi tutulmaz.

Evlendim, Boşandım ya da Adım (Soyadım) Değişti Değişti Ne Yapmalıyım?
İkamet izni alınan göç idaresine gidilerek ev adresi, medeni hal değişikliği, pasaportta isim ve ya soyisim değişikliği olması halinde yabancılar, yirmi 20 iş günü içinde bildirimde bulunmakla yükümlüdür.

İkamet İzni Kartımı Kaybettim! Nereye Başvuru Yapmalıyım?
İkamet izin belgesinin kaybolması, çalınması veya yıpranması hallerinde ikamet izin belgesi yeniden düzenlenir. İkamet tezkeresi kaybolan yabancılar, ikamet ettikleri yerdeki emniyet müdürlüğüne giderek "kayıp eşya tutanağı" alarak, en kısa sürede ikamet tezkeresini aldıkları kuruma başvuruda bulunmalıdırlar. Bu durumda ikamet izin belgesinin ücreti tam, bu iznin harcı ise yarım harç olarak alınır.
İkamet tezkerenizi kaybettiyseniz, emniyet müdürlüğü veya en yakın polis merkezinden 'Kayıp Eşya Tutanağı' talep etmeyi unutmayınız. Örneğin: bu tutanak tutulmazsa ve kartınızı bulan kişi kartı olay yerinde bırakması halinde siz şüpheli olarak olaya adınız karışabilir ve haksız olarak yargılanmak zorunda kalabilirsiniz.

İkamet İzinlerinde Kesinti Nedir? Nasıl Hesaplanır? 
Zorunlu kamu hizmeti, eğitim ve sağlık nedenleri hariç, bir yılda toplam altı ayı geçen veya son beş yıl içinde toplam bir yılı aşan Türkiye dışında kalışlar ikamette kesinti sayılır. İkamet süresinde kesintisi olanların ikamet izni başvurularında veya başka bir ikamet iznine geçişlerinde, önceki izin süreleri hesaba katılmaz.

Öğrencilerin ikamet hesaplaması nasıl yapılır?
Kesintisiz ikamet izni sürelerinin hesaplanmasında, öğrenci ikamet izinlerinin yarısı, diğer ikamet izinlerinin ise tamamı sayılır.

Çalışma izni ile bulunanların ikamet süreleri nasıl hesaplanır?
Çalışma izni ve “Çalışma İzni Muafiyet Teyit Belgesi” süreleri ikamet izni sürelerinin hesaplanmasında toplam süreye dahil edilir.

Anlaşmalı evlilik yoluyla alınan ve sonradan iptal edilen ikamet izinleri, ikamet izin sürelerinin toplanmasında hesaba katılmaz.

Tüm ikamet, çalışma izni ve vatandaşlık başvuru ve dosya takibi için bizden yardım isteyebilirsiniz. 2005 yılından beri Türkiye'deki ve yurt dışında bulunan yabancıların Türkiye'ye giriş ve vize alması konusunda alanında uzman avukatlarımızla ve göç danışmanlarımızla hizmet vermekteyiz.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder